Tamara Gridjajewa

Bio

Urodzona 23 października 1978 roku we Lwowie na Ukrainie.
W 1998 ukończyła Szkołę Sztuki Dekoracyjnej i Użytkowej im. I. Trusza we Lwowie.
W latach 1998-2004 studiowała w Lwowskiej Akademii Sztuk Pięknych na wydziale malarstwa monumentalnego.
Wykładowca rysunku.

Udział w wystawach

1999 – studencka wystawa we Lwowie Włoski dworek
1999 – wystawa w Krakowie Żywioł
1999 – salon jesienny Wysoki zamek
2000 – wystawa w Czerwonogradzie
2000 – wystawa w Drohobyczu, Lwowie i Truskawcu Świątynie Drohobycza w pracach studentów ASP z Lwowa
2000 – wystawa grupy KTITOR Boże Narodzenie 2000, pałac sztuki we Lwowie
2001 – wystawa grupy KTITOR Pascha 2001, pałac sztuki we Lwowie
2001 – wystawa grupy KTITOR Lwów i Lwowianin w Kijowie
2002 – salon jesienny Wysoki zamek
2002 – udział w Międzynarodowym Plenerze Malarskim Pieńków 2002 i wystawa poplenerowa w Krakowie
2003 – Międzynarodowe Triennale Malarstwa Srebrny Kwadrat w Przemyślu
2004 – IV Międzynarodowa Prezentacja Sztuki Łemkowskiej Łemkowskie Jeruzalem, Polska
2005 – foto-instalacja My idziemy…, Lwów, Sambor, Rzeszów, Toronto
2005 – Kanneltalossa Ukrainalaista nykytaidetta w Helsinkach
2005 – V Międzynarodowa Prezentacja Sztuki Łemkowskiej Łemkowskie Jeruzalem, Polska
2006 – Cytat / fragment galeria rysunku Nowa Oficyna ASP Gdańsk

Sztuka techniki artystycznej Tamary Gridjajewej zawarta w “cytacie” jest aktem komunikacji między autorem i widzem. Stworzenie tekstury (osiągnięcie złudzenia reliefu) nadaje i wymusza cytowanie fragmentów prac i w tym kontekście “żyje” wewnątrz pracy transformując ją i jest w stanie kreować wokół siebie sytuacyjne środowisko. Poprzez cytat / fragment / model autorka daje podstawę do stworzenia zasad swojej własnej wizji sztuki w kontekście dialogu, jako dialog zgody, a jednocześnie dialog niezgody z innymi prezentowanymi modelami sztuki nowoczesnej. Technika koloru to wyrafinowanie odpowiedniej formy artystycznej jako obecnej w swojej własnej przestrzeni, to jest syntezy wizualnej. Jej “własna przestrzeń” jest traktowana jako pozbawienie ograniczeń z innych przestrzeni proponowanych przez artystów nowoczesnych i wkład do tego dialogu …

Inna Mosor, kulturolog

http://tamara-project.com